Masz problem z zabrudzonymi wtryskiwaczami❓
Zadzwoń i zapytaj nas o poradę - zupełnie niezobowiązująco🙂
Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz regenerowane❗
Zadzwoń - 737-310-284 , aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️
Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN, a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.
Posiadasz jakieś stare, niesprawne wtryski lub pompy wtryskowe? Nie wyrzucaj!
Możemy je odkupić, naprawić i dać im drugie życie:)
Kliknij SKUP WTRYSKIWACZY i sprawdź na czym to polega.
We wnętrzu wtryskiwacza osadza się zanieczyszczenie z paliwa, przez cały czas kiedy pracuje silnik. Zanieczyszczenia te są pomiędzy iglicą rozpylacza a rozpylaczem, mogą także zbierać się w okolicy zaworka przelewowego. Jeżeli użytkownik pojazdu nie wymienia w terminie filtra paliwa, proces ten zachodzi szybciej.
Znaczenie tez ma jakość paliwa. Jeśli kierowca tankuje „lewe” paliwo, proces osadzania zanieczyszczeń działa jeszcze szybciej. Wystarczy zatankować raz niesprawdzone paliwo a możemy doświadczyć nieodwracalnych skutków.
Zanieczyszczenia powodują niewłaściwe poruszanie się iglicy wtryskiwacza lub uszkodzenie zaworka. Pojawia się problem z niewłaściwą pracą wtryskiwacza oraz z nieodpowiednim dawkowaniem paliwa do cylindrów.
Jakie są objawy zabrudzonych wtryskiwaczy?
Poniżej wymienimy najczęstsze objawy zabrudzonych wtryskiwaczy paliwa w systemie Common Rail. Wyglądają one następująco:
- Nierówna praca silnika – można odczuwać drgania, szarpania, niejednolite obroty na biegu jałowym
- Trudność przy uruchomieniu – dłuższe kręcenie rozrusznika, problematyczne odpalenie przy zimnym silniku
- Spadek mocy – samochód ma wolniejszą reakcje przy dodaniu gazu, szczególnie kiedy jest jazda pod górkę
- Zwiększone spalanie – Przy tych problemach możemy odczuć większe koszty eksploatacyjne, ponieważ częściej będziemy zmuszeni tankować paliwo
- Dymienie z wydechu – Możemy odczuć niepokój kiedy zauważymy czarny lub biały dym. To znak, że jest złe spalanie mieszanki paliwowej
- Stukanie w silniku – Możemy usłyszeć metaliczne odgłosy np. stukanie, klekotanie, pukanie
- Zapalenie kontrolki „Check engine” - ta kontrolka może nam wskazać ze coś się dzieje z naszymi wtryskiwaczami, już w pierwszej fazie awarii
Zabrudzone wtryskiwacze – i co dalej?
Wyczyszczenie wtryskiwaczy Common Rail jest najskuteczniejsze, wtedy kiedy rozłoży się je na części pierwsze i podda się go kąpieli w myjce ultradźwiękowej. Myjka wykorzystuje do tego fale ultradźwiękowe w połączeniu ze specjalnymi środkami czyszczącymi, które to skutecznie usuwają osady oraz inne zanieczyszczenia. Zabrudzenia te mogą powodować nieprawidłowe dawkowanie paliwa.
Po czyszczeniu jest szansa, że wtryskiwacze wracają do poprawnych parametrów, co przekłada się na lepsze działanie silnika, o wiele niższe spalanie i mniejszą emisję spalin. Ale jest jedno ale. Pod warunkiem, że zanieczyszczenia nie uszkodziły już elementów wtryskiwacza. Wtedy niezbędna jest już naprawa wtryskiwacza, czyli wymiana uszkodzonych podzespołów na nowe.
Na rynku istnieją dodatki do paliwa przeznaczone do czyszczenia układu wtryskowego, nie gwarantują one tak skutecznego efektu, jak profesjonalne czyszczenie. Ale warto dodać, że nie zaszkodzi stosować je co jakiś czas profilaktycznie.
Pierwszym podstawowym krokiem jest diagnoza usterki przed czyszczeniem wtryskiwaczy. Sprawdzenie polega na wykonaniu testu przelewowego i sprawdzenie dawek wtryskiwacza na stole probierczym. Wtedy możemy ocenić czy będzie potrzebne tylko czyszczenie wtryskiwaczy, czy też będzie regeneracja.
Ale to nie koniec naszych rozważań na temat zabrudzonych wtryskiwaczy. Może wydawać się to śmieszne, że rozwodzimy się na temat brudnych wtryskiwaczy, ale brak takiej refleksji może mieć dość kosztowne konsekwencje. Ano dlatego, że skądś te zanieczyszczenia się wzięły w tymże wtryskiwaczu. Samo czyszczenie jest tylko usuwaniem skutków. Warto zadać sobie trud i pytanie na temat źródła tego problemu.
Śpieszymy z pomocą! W przypadku zanieczyszczeń we wnętrzu wtryskiwacza warto sprawdzić cały układ paliwowy, od baku poprzez pompę niskiego ciśnienia, aż po pompę wysokiego ciśnienia. Należy także dopytać firmę, która wykonuje oględzin zabrudzonych wtryskiwaczy o to co znaleźli we wtryskiwaczu.
Jeżeli są to zanieczyszczenia z dna baku, należy wyczyścić bak i cały układ paliwowy. Możesz uznać drogi czytelniku, że jest to porada narażająca Cię na dodatkowe koszty, ale tak nie jest. Wykonasz czyszczenie wtryskiwaczy ( a tym bardziej regeneracje wtryskiwaczy ), a one po jakimś czasie znów zaciągną zanieczyszczenia i znów czeka Cię zabieg czyszczenia lub regeneracji.
Jest jeszcze druga opcja. W wnętrzu wtryskiwaczy są metaliczne opiłki. I tutaj sprawa robi się już poważniejsza. Takie opiłki pochodzą z pompy wysokiego lub niskiego ciśnienia. W tym przypadku zdecydowanie odradzamy montowanie czy to wyczyszczonych, czy naprawionych wtryskiwaczy ponownie do auta. Najpierw należy mówiąc potocznie „zrobić porządek” z pompą CR i wyczyścić cały układ paliwowy. Żadne, ale to żadne wtryskiwacze nie podziałają zbyt długo, jeśli pompa „opiłkuje”.
Pamiętaj ! Aby uniknąć poważnych usterek, wtryski Diesel należy czyścić specjalistycznymi środkami lub oddać je na czyszczenie w myjce ultradźwiękowej.
Jak dbać o wtryski, aby długo nam służyły?
Jeżeli chcemy uniknąć kosztów oraz nerwów lepiej zapobiegać niż leczyć. Odpowiednie zadbanie o wtryskiwacze pozwoli nam na bezstresowe korzystanie z samochodu bez usterek. Warto regularnie dbać o układ zasilania silnika.
Aby wtryskiwacze nam dłużej posłużyły warto wymieniać filtry i olej. Pamiętajmy również aby tankować samochód na renomowanych stacjach paliw. Mamy wtedy pewność, że paliwo jest dobrej jakości, a nie z niepewnego źródła.
W przypadku silników diesla, można rozważyć paliwo z dodatkami czyszczącymi. Jeżeli Twoje trasy są krótkie, warto „przepalić” raz na jakiś czas układ paliwowy, aby paliwo spalało się w pełni.
W miarę możliwości nie jeździć na rezerwie.
Na dziś to by było na tyle🙂. Do zobaczenia w kolejnym naszym wpisie🙂. A w razie problemów z wtryskiwaczami diesla - Śpieszymy z pomocą 🛟
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.