Bosch to czołowa firma produkująca wtryskiwacze common rail do pojazdów z silnikiem diesla. Można je spotkać w zdecydowanej marek pojazdów. Wtryskiwacze tej firmy ( zresztą jak każdej innej ) ulegają awarii. W poniższym wpisie omówimy pokrótce jak wygląda ich naprawa.
Szukasz skutecznej naprawy wtryskiwaczy Bosch❓
Oferujemy skuteczną regenerację w rozsądnej cenie❗
Zadzwoń - 737-310-284
lub 781-794-589, aby sprawdzić dostępność i
cenę ✔️
Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i
czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN,
a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.
Za nasze usługi i produkty możesz zapłacić w systemie ratalnym - zadzwoń i dowiedź się więcej.
Aby omówić najczęstsze awarie i koszty ich naprawy dokonamy podziału wtryskiwaczy elektromagnetycznych marki Bosch na trzy grupy: w zależności od zaworka przelewowego. Wynika to ze znacznych rożnic w cenie częsci zamiennych.
Wtryskiwacze elektromagnetyczne Bosch - jakie awarie i sposób ich regeneracji?
Wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch należą do najtrwalszych na rynku. Jednak setki tysięcy przejechanych kilometrów oraz nie najlepsza jakość tankowanego paliwa powodują, że także one ulegają uszkodzeniu.
Najczęstszą usterką występującą w tym rodzaju wtryskiwaczy to uszkodzenie zaworka przelewowego. Taka awaria odpowiada za ok 80% przypadków, jakie trafiają do naprawy.
Dobra wiadomość jest taka, że zaworki do wtryskiwaczy elektromagnetycznych Bosch są dostępne do większości modeli. Zatem ich naprawa jest w pełni możliwa.
Regeneracja wtryskiwaczy elektromagnetycznych Bosch zwykle sprowadza się do wymiany zaworka przelewowego oraz rozpylacza, kalibracji tak złożonego wtryskiwacza oraz wykonaniu testów na stole probierczym. Jeżeli wtryskiwacz zalicza pozytywnie testy na urządzeniu, nadawany jest mu nowy kod IMA, który następnie wprowadzany jest do sterownika silnika po montażu do pojazdu.
Wielu klientów pyta nas dlaczego w takim razie ceny regeneracji wtryskiwaczy elektromagnetycznych różnią się między sobą? Ano wszystko rozbija się o rodzaj zaworka przelewowego, jaki jest zastosowany w konkretnym modelu. Zaworki możemy podzielić na 3 rodzaje i co za tym idzie 3 półki cenowe.
Typ 1 - Zaworek przelewowy zwykły
Grupa wtryskiwaczy ze zwykłym zaworkiem są najpowszechniej stosowane wsród wtryskiwaczy elektro marki Bosch. Jednocześnie części zamienne do tych modeli są najtańsze dla tego producenta.
Poniżej przykładowe zdjęcie zwykłych zaworków do wtryskiwacza Bosch.
... oraz zdjęcie przykładowych wtryskiwaczy elektromagnetycznych Bosch, gdzie zastosowanie mają zwykłe zaworki.
Typ 2 - zaworek przelewowy typu "koniczynka"
Wtryskiwacze, gdzie zastosowienie mają zaworki typu "koniczynka" montowane są w modelach wtryskiwaczy Bosch o symbolach:
- Bosch 0445110351 - wtryski montowane w pojazdach:
- Bosch 0445110418 - wtryski montowane w pojazdach:
- Bosch 0445110419 - wtryski montowane w pojazdach:
- Bosch 0445110524 - wtryski montowane w pojazdach:
Cena zaworka "koniczynki" jest wyższa niż zwykłego, dlatego też końcowa cena naprawy samego wtryskiwacza także jest wyższa.
Poniżej poglądowe zdjęcie zaworka "koniczynka".
i oczywiście tradycyjnie zdjęcie jednego z modeli Bosch, gdzie zastosowanie znalazły zaworki typu "koniczynka". Poniżej foto wtryskiwacza Bosch 0445110351.
Typ 2 - zaworek przelewowy typu "talerzyk"
Ostanią grupą zaworków stosowanych we wtryskiwaczach elektromagnetycznych firmy Bosch są popularne "talerzyki".
Gdzie znajdziemy tego typu zaworki?:
-
Bosch 0445110369, Bosch 0445110478 -
wtryski montowane w pojazdach:
- AUDI A1 2.0 TDI
- AUDI A3 2.0 TDI
- AUDI A4 2.0 TDI
- AUDI A5 2.0 TDI
- AUDI A6 2.0 TDI
- AUDI Q5 2.0 TDI
- SKODA Octavia 2.0 TDI
- SKODA Yeti 2.0 TDI
- SEAT Alhambra 2.0 TDI
- SEAT Altea 2.0 TDI
- SEAT Exeo 2.0 TDI
- SEAT Ibiza 2.0 TDI
- VW Caddy 2.0 TDI
- VW Crafter 30 2.0 BiTDI
- VW Golf VI 2.0 TDI
- VW Jetta 2.0 TDI
- VW Passat 2.0 TDI
- VW Sharan 2.0 TDI
- VW Tiguan 2.0 TDI
- VW Touran 2.0 TDI
- Bosch 0445110616, Bosch 0445110595, Bosch 0445110382 - wtryski montowane w pojazdach:
Mamy nadzieję że podział na grupy modeli w zależności typu zaworka jest zrozumiały:) W naszej opinii był on niezbędny, aby zrozumieć skąd biorą się różnice w cenie między modelami elektromagnetycznymi firmy Bosch.
Kolejną usterką we wtryskiwaczach elektromagnetycznych firmy Bosch jest uszkodzenie rozpylacza. Koszty jego wymiany dla wszystkich wtryskiwaczy elektromagnetycznych jest zbliżony, dlatego bezcelowe jest dzielenie ich na kolejne grupy modeli.
Poniżej zdjęcie zaworka typu "talerzyk".
i oczywiście zdjęcie wtryskiwacza, gdzie zastosowanie ma zaworek typu "talerzyk" - Bosch 0445110369
Regeneracja wtryskiwaczy elektromagnetycznych Bosch - jakie problemy?
Naprawa wtryskiwaczy elektromagnetycznych firmy Bosch może być niemożliwa tylko po warunkiem, że niedostępne są części zamienne lub przysłany do nas wtryskiwacz jest uszkodzony mechanicznie ( np. pęknięta obudowa ). Na szczęście jest to sytuacja niezbyt częsta.
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.