Regeneracja wtryskiwaczy Delphi - co warto wiedzieć?

Odpowiednio wykonana regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Delphi pozwala przywrócić im pełną sprawność przy znacznie niższych kosztach niż zakup nowych podzespołów. W tym artykule opiszemy jak ją wykonać w od najstarszych do najnowszych modeli.

regeneracja wtryskiwaczy delphi

Wtryskiwacze Delphi są powszechnie stosowane zarówno w starszych, jak i nowszych modelach pojazdów. Możemy je spotkać w pojazdach Renault, Nissan 1.5 dCi, Peugeot Citroen 2.0 HDI oraz Ford 2.0 TDCI. Zaś nowsze modele wtryskiwaczy Delphi znalazły szerokie zastosowanie w autach VW, Skoda, Audi oraz Seat z silnikiem 1.6 TDI. Jeżeli zauważymy objawy uszkodzonych wtrysków warto od razu poddać je diagnostyce. W przypadku, gdy wtryskiwacz wydaje się uszkodzony, zaleca się wówczas niezwłoczną diagnostykę i ewentualną regenerację, dzięki czemu unikniesz dalszych problemów.

Szukasz wtryskiwaczy Delphi gotowych do montażu❓

Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz regenerowane❗

Zadzwoń - 737-310-284 , aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️

Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN, a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.

Za nasze usługi i produkty możesz zapłacić w systemie ratalnym - zadzwoń i dowiedź się więcej.


Warto wiedzieć, że uszkodzone wtryskiwacze mogą porowadzić do kolejnych uszkodzeń w Twoim pojeździe. Dlatego w razie, gdy zauważysz objawy świadczące o awarii wtryskiwaczy należy działać jak najszybciej.

W poniższym wpisie przedstawimy najczęstsze usterki, jakich można doświadczyć w przypadku wtryskiwaczy firmy Delphi.


Wtryskiwacze Delphi "EURO 3" - seria modeli EJBR i EJDR

Wtryski Delphi z grupy EJDR i EJBR nazywane są potocznie "EURO 3" od nazwy zaworka przelewowowego jaki jest w nich stosowany.

wtryskiwacz delphi ejbr

Modele z serii EJDR były montowane w silnikach Forda o pojemności 2.0 TDCI i 2.4 TDCI.

Modele z serii EJBR miały znacznie szersze zastosowanie m.in. w popularnym silniku 1.5 dCi, 2.0 HDI, 1.8 TDCI. Poniżej kilka modeli pojazdów, gdzie możemy znaleźć wtryski Delphi EJBR:

Najczęstszą przypadłością wtryskiwaczy Delphi "EURO 3" jest uszkodzenie zaworka przelewowego. Naprawa tej usterki polega na wymiane uszkodzonego podzespołu na nowy, regulacji wtryskiwacza oraz nadaniu nowego kodu IMA. Zaworek o którym mowa oznaczony jest symbolem 9308-621C i przedstawiony na zdjęciu poniżej:

zaworek wtryskiwacza delphi euro 3

W przypadku wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 3" zaleca się wprowadzenie nowego kodu IMA do sterownika silnika. Gdzie go znaleźć? Sprawdź na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):

kod wtryskiwacza Delphi euro 3

Wtryskiwacze Delphi "EURO 4"

Najrzadziej spotykana wsród wspóczesnych samochodów grupa wtryskiwaczy Delphi to "EURO 4". Należą do niej wtryski o symbolach:

W tej grupie także najczęstszym powodem awarii wtryskiwacza jest uszkodzenie zaworka przelewowego. W budowie bardzo podobnego do 9308-621C, a oznaczonego symbolem 9308-622B. Poniżej zdjęcie takiego zaworka:

zaworek wtryskiwacza delphi euro 4

Wtryskiwacze Delphi "EURO 5"

Kolejną grupą wtryskiwaczy Delphi były modele oparte na zaworku "EURO 5" o symbolu 9308-625C. Tutaj sporą grupę stanowią wtryskiwacze z serii EMBR stosowane w silnikach 2.0 TDCI / 2.0 HDI m.in. w pojazdach:

Wtryskiwacz delphi euro 5

Podobnie jak w przypadku poprzedniej grupy wtryskiwaczy Delphi najczęstszą awarią wtryskiwaczy Delphi "EURO 5" jest uszkodzenie zaworka przelewowego. Czasem awaria połączona jest ze zużyciem rozpylacza i naprawa polega na wymianie zarówno zaworka, jak i rozpylacza.

Poniżej zdjęcie zaworka przelewowego do wtryskiwaczy Delphi "EURO 5":

zaworek wtryskiwacza delphi euro 5

W przypadku wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 5" ważne, aby po montażu do pojazdu regenerowanych lub nowych wtryskiwaczy wprowadzić nowe kody IMA do sterownika silnika. Gdzie go znaleźć? Sprawdź na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):

kod wtryskiwacza Delphi euro 5

Wtryskiwacze Delphi "EURO 6"

Wtryskiwacz Delphi "EURO 6" jest dość wrażliwy na niepoprawne warunki eksploatacji i zwykle uszkodzeniu ulega tutaj zaworek przelewowy. W odróżnieniu od poprzednich grup wtrysków Delphi, w tym przypadku dość często dochodzi także do szybkiego zużycia rozpylacza, co skutkuje niewłaściwymi dawkami paliwa podawanym do komory silnika.

Wtryskiwacz delphi euro 6

Regeneracja wtryskiwaczy Delphi "EURO 6" sprowadza się zwykle do wymiany zaworka oraz rozpylacza. W kolejnym etapie jest kalibracja oraz kodowanie wtrysków.

Cześci zamienne ( zarówno zaworki, jak i rozpylacze ) są dość łatwo dostępne, dlatego też naprawa tych wtryskiwaczy jest możliwa.

Poniżej zdjęcie zaworka przelewowego do wtryskiwacza Delphi "EURO 6":

zaworek wtryskiwacza delphi euro 6

Po wymianie wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 6" do pojazdu regenerowanych lub nowych wtryskiwaczy należy wprowadzić nowe kody IMA do sterownika silnika. Gdzie je znaleźć? Zobacz na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):

kod wtryskiwacza Delphi euro 6

Podsumowanie

Kiedy już regenerację mamy za sobą, ważne ( nawet niezwykle WAŻNE ), aby przed montażem wtryskiwaczy Delphi sprawdzić stan pompy wysokiego ciśnienia i przejrzeć układ paliwowy pod kątem zanieczyszczeń. Powtarzamy to wszystkim naszym klientom, którzy kupują lub regenerują u nas wtryskiwacze Delphi.

Bo drogi Czytelniku - zaworki przelewowe we wtryskiwaczach firmy Delphi nie są zbyt odporne na zanieczyszczenia układu paliwowego ( szczególnie kiedy "opiłkuje" pompa CR ). Więc nie daj się nikomu namówić, aby pójść na łatwiznę i zwyczajnie wymienić tylko wtryskiwacze. Bo czasem może się to udać, ale niestety nie tak rzadko kończy się to koniecznością kolejnej wymiany zaworków przelewowych.

Może Ci się to wydawać zbędnym dodatkowym wydatkiem ( sprawdzenie pompy CR i układu paliwowego ), ale z układem paliwowym opartym na podzespołach firmy Delphi nie ma żartów.

Szukasz sposobu na naprawę wtryskiwaczy? Zleć to profesjonalistom!

Daniel Kamiński

Autor: Daniel Kamiński

Specjalista w MokCed Service

Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić Ci korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Polityka Prywatności   
OK