Wtryskiwacze Delphi są powszechnie stosowane zarówno w starszych, jak i nowszych modelach pojazdów. Jeżeli zauważymy objawy uszkodzonych wtrysków warto od razu poddać je diagnostyce. W przypadku, gdy wtryskiwacz wydaje się uszkodzony, zaleca się wówczas niezwłoczną diagnostykę i ewentualną regenerację, dzięki czemu unikniesz dalszych problemów.
Szukasz wtryskiwaczy Delphi gotowych do montażu❓
Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz
regenerowane❗
Zadzwoń - 737-310-284
lub 781-794-589, aby sprawdzić dostępność i
cenę ✔️
Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i
czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN,
a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.
Za nasze usługi i produkty możesz zapłacić w systemie ratalnym - zadzwoń i dowiedź się więcej.
Warto wiedzieć, że uszkodzone wtryskiwacze mogą porowadzić do kolejnych uszkodzeń w Twoim pojeździe. Dlatego w razie, gdy zauważysz objawy świadczące o awarii wtryskiwaczy należy działać jak najszybciej.
W poniższym wpisie przedstawimy najczęstsze usterki, jakich można doświadczyć w przypadku wtryskiwaczy firmy Delphi.
Wtryskiwacze Delphi "EURO 3" - seria modeli EJBR i EJDR
Wtryski Delphi z grupy EJDR i EJBR nazywane są potocznie "EURO 3" od nazwy zaworka przelewowowego jaki jest w nich stosowany.
Modele z serii EJDR były montowane w silnikach Forda o pojemności 2.0 TDCI i 2.4 TDCI.
Modele z serii EJBR miały znacznie szersze zastosowanie m.in. w popularnym silniku 1.5 dCi, 2.0 HDI, 1.8 TDCI. Poniżej kilka modeli pojazdów, gdzie możemy znaleźć wtryski Delphi EJBR:
- Renault Clio 1.5 dCi
- Renault Grand Scenic 1.5 dCi
- Renault Kangoo 1.5 dCi
- Renault Megane 1.5 dCi
- Citroen C5 2.0 HDi
Najczęstszą przypadłością wtryskiwaczy Delphi "EURO 3" jest uszkodzenie zaworka przelewowego. Naprawa tej usterki polega na wymiane uszkodzonego podzespołu na nowy, regulacji wtryskiwacza oraz nadaniu nowego kodu IMA. Zaworek o którym mowa oznaczony jest symbolem 9308-621C i przedstawiony na zdjęciu poniżej:
W przypadku wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 3" zaleca się wprowadzenie nowego kodu IMA do sterownika silnika. Gdzie go znaleźć? Sprawdź na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):
Wtryskiwacze Delphi "EURO 4"
Najrzadziej spotykana wsród wspóczesnych samochodów grupa wtryskiwaczy Delphi to "EURO 4". Należą do niej wtryski o symbolach:
- Delphi EJBR06001D - montowany w pojazdach:
- Delphi EJBR06001D
W tej grupie także najczęstszym powodem awarii wtryskiwacza jest uszkodzenie zaworka przelewowego. W budowie bardzo podobnego do 9308-621C, a oznaczonego symbolem 9308-622B. Poniżej zdjęcie takiego zaworka:
Wtryskiwacze Delphi "EURO 5"
Kolejną grupą wtryskiwaczy Delphi były modele oparte na zaworku "EURO 5" o symbolu 9308-625C. Tutaj sporą grupę stanowią wtryskiwacze z serii EMBR stosowane w silnikach 2.0 TDCI / 2.0 HDI m.in. w pojazdach:
- Ford Mondeo IV Mk4 2.0 TDCi
- Ford Kuga 2.0 TDCi
- Citroen C4 2.0 HDi
- Citroen DS5 2.0 HDi
- Peugeot 308 2.0 HDi
- Peugeot 508 2.0 HDi
- Peugeot 5008 2.0 HDi
Podobnie jak w przypadku poprzedniej grupy wtryskiwaczy Delphi najczęstszą awarią wtryskiwaczy Delphi "EURO 5" jest uszkodzenie zaworka przelewowego. Czasem awaria połączona jest ze zużyciem rozpylacza i naprawa polega na wymianie zarówno zaworka, jak i rozpylacza.
Poniżej zdjęcie zaworka przelewowego do wtryskiwaczy Delphi "EURO 5":
W przypadku wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 5" ważne, aby po montażu do pojazdu regenerowanych lub nowych wtryskiwaczy wprowadzić nowe kody IMA do sterownika silnika. Gdzie go znaleźć? Sprawdź na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):
Wtryskiwacze Delphi "EURO 6"
Wtryskiwacz Delphi "EURO 6" jest dość wrażliwy na niepoprawne warunki eksploatacji i zwykle uszkodzeniu ulega tutaj zaworek przelewowy. W odróżnieniu od poprzednich grup wtrysków Delphi, w tym przypadku dość często dochodzi także do szybkiego zużycia rozpylacza, co skutkuje niewłaściwymi dawkami paliwa podawanym do komory silnika.
Regeneracja wtryskiwaczy Delphi "EURO 6" sprowadza się zwykle do wymiany zaworka oraz rozpylacza. W kolejnym etapie jest kalibracja oraz kodowanie wtrysków.
Cześci zamienne ( zarówno zaworki, jak i rozpylacze ) są dość łatwo dostępne, dlatego też naprawa tych wtryskiwaczy jest możliwa.
Poniżej zdjęcie zaworka przelewowego do wtryskiwacza Delphi "EURO 6":
Po wymianie wtryskiwaczy Delphi z grupy "EURO 6" do pojazdu regenerowanych lub nowych wtryskiwaczy należy wprowadzić nowe kody IMA do sterownika silnika. Gdzie je znaleźć? Zobacz na foto poniżej ( my do nadania nowych kodów dla wtryskiwaczy Delphi korzystamy z maszyny Stardex ):
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.