Problemy z pojazdem po wymianie wtrysków – poznaj najpopularniejsze z nich i sprawdź jak je rozwiązać!

W życiu czasem bywa tak, że naprawione wtryskiwacze bez problemu zaliczają wszystkie testy na stole proberczym... a zamontowane do silnika nie działają. Poniżej przedstawimy najczęstsze powody takich sytuacji oraz sposoby na usunięcie tych usterek.

problemy z pojazdem po wymianie wtrysków

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, jakie problemy można uznać za najbardziej popularne jeśli chodzi o wymianę wtrysków – a konkretnie, co może stać się po samej w sobie wymianie?

Szukasz wtryskiwaczy gotowych do montażu❓

Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz regenerowane❗

Zadzwoń - 737-310-284 lub 781-794-589, aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️

Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN, a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.

Za nasze usługi i produkty możesz zapłacić w systemie ratalnym - zadzwoń i dowiedź się więcej.



Nierówna praca silnika po wymianie wtryskiwaczy - jakie przyczyny?

Jednym z najczęściej wymienianych kłopotów z pojazdem po wymianie wtrysków pozostaje nierówna praca silnika, która może być spowodowana wieloma czynnikami – między innymi:

  • nieprawidłowym zakodowaniem wtryskiwaczy - co w praktyce oznacza, że wtryski nie zostały ze sobą zsynchronizowane, a co za tym idzie, ich parametry różnią się od siebie. To dlatego wymiana wtryskiwaczy paliwa bez zakodowania należy do tych rozwiązań, które zdecydowanie nie są polecane.
  • niedziałającymi wtryskiwaczami – może zdarzyć się tak, że nawet nowe wtryski posiadają wadę, dlatego też zawsze warto sprawdzić je pod kątem prawidłowego dawkowania paliwa oraz rozpylania.
  • nieszczelnościami w układzie paliwowym, które mogą być odpowiedzialne za przedostawanie się powietrza do układu (co odbija się na pracy wtrysków).
  • niewłaściwym montażem wtrysków w gnieździe
  • uszkodzeniem innych składowych silnika – na przykład podzespołów takich jak pompa paliwa, przewody elektryczne czy czujniki.

Szarpanie samochodu po wymianie wtrysków – dlaczego tak się dzieje?

Tak zwane „szarpanie” pojazdu po wymianie wtrysków może mieć swoje źródło w niezwykle ważnym kroku, jakim jest adaptacja – który w tej sytuacji zostaje pominięty. Nieuwzględnienie kluczowego elementu całego procesu – a więc wyżej wspomnianej adaptacji – może prowadzić nie tylko do szarpania, ale również drgań, kłopotów z uruchomieniem auta oraz zwiększonego spalania paliwa.

Na problem może wskazywać również zapalona kontrolka „check engine”, zauważalny spadek mocy samochodu oraz nadmierna emisja spalin z rury wydechowej. Co ciekawe, tego typu symptomy mogą informować nas nie tylko o pominięciu adaptacji, ale o innych kwestiach – na przykład o uszkodzeniu pompy wysokiego ciśnienia (dlatego też powinniśmy zawsze dokładnie sprawdzić obie kwestie).

Nierówna praca silnika po wymianie wtrysków – co mogę zrobić?

Jeśli chcesz rozwiązać problem nierównej pracy silnika po wymianie wtrysków, powinieneś niezwłocznie udać się do profesjonalnego serwisu, który zdiagnozuje przyczynę tego stanu rzeczy.

Aby móc to zrobić – specjalista musi wykonać szereg czynności, takich jak:

  • rzetelne sprawdzenie wtryskiwaczy – zarówno pod kątem ich montażu jak i samego działania podzespołów (dawkowanie i rozpylanie paliwa)
  • zakodowanie wtryskiwaczy – mechanik musi uzyskać pewność, że wtryski zostały zamontowane w sposób poprawny
  • pozbycie się ewentualnych nieszczelności
  • wyczyszczenie układu paliwowego – tak, aby pozbyć się ewentualnych zanieczyszczeń w tym obrębie
  • zdiagnozowanie silnika – gdy problemy z silnikiem nie zmniejszają się po sprawdzeniu wtrysków, konieczne będzie przeprowadzenie szczegółowej diagnostyki silnika

Problemy z wtryskiwaczami po wymianie mogą wynikać z kilku przyczyn. Aby móc rozwiązać je w 100%, warto udać się do zaufanego serwisu, gdzie zostaną przeprowadzone wszystkie niezbędne elementy procesu naprawy.

Szukasz sposobu na naprawę wtryskiwaczy? Zleć to profesjonalistom!

Daniel Kamiński

Autor: Daniel Kamiński

Specjalista w MokCed Service

Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić Ci korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Polityka Prywatności   
OK