Regeneracja i naprawa wtryskiwaczy - cennik

Ceny naszych usług regeneracji są uzależnione od modelu wtryskiwacza i skali niezbędnych napraw. Każdą realizację wyceniamy indywidulanie. Poniżej postaramy się jednak podać ceny podstawowych usług świadczonych przez naszą firmę. Wielu klientów pyta ile będzie kosztowała naprawa wtryskiwaczy w moim pojeździe i dlaczego nie macie "sztywnego" cennika na swojej stronie? Poniżej podstawowego cennika postaramy się wyjaśnić tą kwestię.

Regeneracja wtryskiwaczy - cennik usług podstawowych

Test wtryskiwacza Bosch elektromagnetyczny -> od 50 zł / sztuka

Test na stole probierczym z wydrukiem

Test wtryskiwacza Bosch piezoelektryczny -> od 70 zł / sztuka

Test elektryczny ( rezystancja, izolacja, pojemność ) z wydrukiem + test na stole probierczym z wydrukiem

Test wtryskiwacza Siemens piezoelektryczny -> od 70 zł / sztuka

Test elektryczny ( rezystancja, izolacja, pojemność ) z wydrukiem + test na stole probierczym z wydrukiem

Test wtryskiwacza Delphi, Denso -> od 70 zł / sztuka

Test na stole probierczym z wydrukiem

Test elektryczny wtryskiwacza -> od 25 zł / sztuka

Test elektryczny ( rezystancja, izolacja, pojemność ) z wydrukiem

Kodowanie wtryskiwacza Bosch, Siemens -> od 60 zł / sztuka

Test na stole probierczym z wydrukiem + wygenerowny kod

Kodowanie wtryskiwacza Delphi, Denso -> od 75 zł / sztuka

Test na stole probierczym z wydrukiem + wygenerowny kod

Wymiana rozpylacza -> od 150 zł / sztuka

Wymiana rozpylacza + kalibracja + test z wydrukiem. Końcowa cena jest uzależniona od modelu wtryskiwacza.

Wymiana zaworka -> od 250 zł / sztuka

Wymiana zaworka + kalibracja + test z wydrukiem. Końcowa cena jest uzależniona od modelu wtryskiwacza.

* nowsze wtryskiwacze testujemy i kodujemy na maszynach: Stardex Dimas Ultima, Dieselland CR-TEST-4E lub Hartridge Sabre Master.

* wtryskiwacze starszego typu testujemy na: STW "Autoelektronika Kędzia" lub Bosch EPS

* testy elektryczne wykonujemy na urządzeniu Mega Tester V3 lub V4 od Open System

* każde stanowisko testowe posiada najnowsze dostępne aktualizacje


Ile kosztuje naprawa / regeneracja wtryskiwacza?

Na cenę końcową naprawy wtryskiwaczy common rail wpływ mają następujące czynniki:

I. Stopień uszkodzenia wtryskiwacza

To najistotniejszy czynnik końcowej ceny naprawy. Przedstawimy to w podziale na stopień uszkodzenia.

Warto wiedzieć:
Zawsze przed przystąpieniem do wyceny kosztów naprawy warto wykonać testy wtryskiwaczy. Pozwala nam to ocenić rodzaj uszkodzeń. Dodatkowo, podczas takiego sprawdzenia może się okazać, że nie wszystkie są uszkodzone i ich wymiana / naprawa jest zupełnie zbędna.

Najczęstsze uszkodzenia wtryskiwaczy to:

Uszkodzony rozpylacz

W przypadku, gdy do wymiany jest sam rozpylacz na cenę końcową składa się koszt rozpylacza oraz robocizny. Cena rozpylacza oscyluje od 140 do nawet 300 zł za sztukę.

Skąd taka rozpiętość cenowa?

Cena ta jest zależna od modelu wtryskiwacza oraz producenta podzespołu. Najdroższe są oczywiście części oryginalne ( np. Bosch, Siemens, Delphi ), tańsze dobrej jakości zamienniki, a najtańsze zamienniki jakości słabej.

My stosujemy cześci oryginale lub zamienniki dobrej jakości ( o ile są dostępne "od ręki" ).

Uszkodzony zaworek

Jeżeli wtryskiwacz nie utrzymuje ciśnienia to zwykle jest to objaw uszkodzonego zaworka. Zazwyczaj przy tym rodzaju uszkodzenia do wymiany jest też rozpylacz. Cena zaworka jest zależna, jak w przypadku rozpylacza od modelu wtryskiwacza oraz producenta.

Uszkodzony układ elektryczny

Najczęstsza przypadłość wtryskiwaczy piezoelektrycznych. W tym przypadku należy kupić inny egzemplarz wtryskiwacza ( nowy, regenerowany lub używany ), który ma ten element sprawny.

II. Model wtryskiwacza oraz producent części

Jak wyżej wyjaśniliśmy cena części zamiennych jest zależna od modelu wtryskiwacza oraz producenta ( czy jest to oryginał - Bosch, Siemens, Delphi; czy zamiennik )

III. Koszty robocizny

Na cenę kosztów robocizny wpływ ma stopień uszkodzenia wtryskwacza i zakres koniecznej naprawy. Znacznie więcej czasu trzeba poświęcić na wymianę wszystkich podzespołów niż samego rozpylacza.

Dlaczego nie stosujemy zamienników niskiej / wątpliwej jakości?

Dość często otrzymujemy zapytania od klientów, którzy chcą skorzystać z naszych usług po raz pierwszy o treści:

  • "jakie podzespoły stosujecie do naprawy wtryskiwaczy?"

Odpowiedż:

  • Stosujemy części oryginalne lub zamienniki sprawdzone o dobrej jakości.

Dlaczego?

Reklamacje

Prawdziwą radość sprawia nam, kiedy klient jest zadowolony z naszych usług i do nas wraca... Ale nie, gdy wraca do nas z reklamacją.

Reklamacje zdarzają się każdemu i w każdej branży ( nikt nie jest nieomylny ) i zdarzać się będą. Dokładamy wszelkich starań, aby miało to miejsce jak najrzadziej.

Stosowanie podzespołów najtańszych, niskiej jakości zwiększa częstotliwość reklamacji. Takie części zamienne potrafią zawodzić już po kilku dniach lub tygodniach użytkowania. I mamy reklamację. Sytuację niekomfortową zarówno dla klienta, jak i dla nas. Unikamy takich sytuacji, dlatego słabe, niesprawdzone podzespoły nie mają u nas zastosowania.

Wysoki współczynnik odrzuceń podczas testów

Każdy sprzedawany lub naprawiany przez nas wtryskiwacz musi zaliczyć testy na stole probierczym. Świadczymy usługi na dobry poziomie dlatego ... wtryskiwacz, który nie przechodzi testów = nie trafia do klienta. Koniec kropka!

Zastosowanie wąpliwej jakości zamienników sprawia, że nawet 40% naprawionych za ich pomocą wtryskiwaczy nie zalicza testów. Taki wtryskiwacz trzeba ponownie rozłożyć i zastosować kolejny egzemplarz podzespołu. Powodowałoby to wydłużenie czasu naprawy i z czasem frustarcję naszej kadry. Dlatego nie stosujemy części zamiennych słabej jakości.