Masz problem wtryskiwaczami❓
Zadzwoń i zapytaj nas o poradę - zupełnie niezobowiązująco🙂
Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz
regenerowane❗
Zadzwoń - 737-310-284
, aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️
Nie wiesz jakie
wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie
szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN,
a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.
Kiedy wymieniać wtryskiwacze pojedynczo, a kiedy w komplecie?
Wtryskiwacze paliwa można wymieniać pojedynczo, w komplecie lub np. wymienić 2 sztuki, które tego wymagają. Wszystko zależy od potrzeby i funduszy, jakie kierowca chce przeznaczyć na naprawę wtryskiwaczy. Trzeba mieć na uwadze fakt, że jeżeli decydujemy się na wymianę pojedynczych sztuk, to trzeba się upewnić, że pozostałe działają prawidłowo. W takim wypadku wymiana tylko uszkodzonych wtrysków jest w pełni opłacalna i rozsądna.
Natomiast w sytuacji, gdy wszystkie wtryskiwacze są zużyte w podobnym stopniu, warto rozważyć zakup całego kompletu, a nie tylko tego egzemplarza w najgorszym stanie.
Są ku temu 2 podstawowe powody:
- wtryskiwacze systemu Common Rail funkcjonują jako zespół. Wymiana tylko jednego z nich, gdy pozostałe także nie są w najlepszej kondycji nie poprawi znacząco komfortu użytkowania pojazdu. Auto po takiej wymianie, nadal może wykazywać objawy uszkodzonych wtryskiwaczy
- jeżeli jeden z nich uległ awarii ( a pozostałe są w podobnym stanie ), istnieje duże ryzyko, że wkrótce pozostałe również przestaną działać prawidłowo. Wtedy właściciela pojazdu znów czeka wizyta u mechanika i demontaż wszystkich wtryskiwaczy
Wielu fachowców rekomenduje wymianę całego zestawu, aby uniknąć powtarzających się usterek i kolejnych wizyt w warsztacie. Nie jest to absolutna konieczność, ale przed podjęciem decyzji o liczbie wymienianych wtryskiwaczy, warto przeprowadzić dokładną diagnostykę wszystkich wtrysków. Pozwoli to ocenić ich stan techniczny i zdecydować, które z nich wymagają wymiany lub regeneracji.
Co trzeba zrobić po wymianie lub regeneracji wtryskiwaczy?
Po wymianie lub regeneracji wtryskiwaczy należy je zakodować. Wynika z faktu, że wymieniony lub naprawiony wtryskiwacz ma inną charakterystykę pracy ( inne dawki paliwa ) niż stary wtrysk. Sterownik w samochodzie musi otrzymać tą właśnie informację o nowych parametrach wtryskiwacza. Właśnie po to jest programowanie, aby mogły poprawnie działać ze sterownikiem silnika.
Każdy podzespół ma swój unikalny kod IMA, który musi zostać wprowadzony do systemu, aby sterownik silnika mógł prawidłowo zarządzać dawkowaniem paliwa. Po zakodowaniu należy upewnić się, że nowo zamontowane wtryski są prawidłowo zamocowane i szczelne. Niejednokrotnie spotkaliśmy się z niepoprawnym montażem wtryskiwaczy przez mechanika. Efektem takiej sytuacji jest niepoprawna praca wtrysków.
Z pewnością warto także wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy silnik zachowuje się poprawnie, czy nie występują jakiekolwiek niepokojące objawy, takie jak:
- spadek mocy
- nierówna praca silnika
- szarpanie czy dymienie
- problemy z odpalaniem
Dodatkowo należy wymienić olej silnikowy i filtr paliwa. Warto także wyczyścić układ paliwowy z zanieczyszczeń, które mogły być powodem awarii starych wtryskiwaczy.
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.