Szukasz wtryskiwaczy gotowych do montażu❓
Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz regenerowane❗
Zadzwoń - 737-310-284 lub 781-794-589, aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️
Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN, a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.
Za nasze usługi i produkty możesz zapłacić w systemie ratalnym - zadzwoń i dowiedź się więcej.
Posiadasz jakieś stare, niesprawne wtryski lub pompy wtryskowe? Nie wyrzucaj!
Możemy je odkupić, naprawić i dać im drugie życie:)
Kliknij SKUP WTRYSKIWACZY i sprawdź na czym to polega.
Wtryski są jednym z tych podzespołów, który można regulować, dlatego wręcz wskazane jest to, żebyśmy oddawali nasze wtryski właśnie do regulowania, kiedy samochód wykazuje problemy z dawkami wtryskiwaczy.
Wtryski reguluje się również podczas procesu regeneracji, gdzie nie tylko są one regulowane, ale również poddaje je się zabiegowi czyszczenia, a także dokładnej analizie ich stanu. Zabieg regeneracji kończy się zresztą szeregiem testów, które mają na celu sprawdzić czy wtryski aby na pewno są w dobrej kondycji.
Czym tak właściwie jednak jest regulacja wtrysków diesla?
Otóż, regulowanie jest to zabieg, który polega na ustawieniu dawek paliwa podawanych przez wtryskiwacz do komory silnika. Warto w tym momencie zwrócić uwagę na fakt, że sam proces jak i ustawiane dawki różnią się od siebie w zależności od tego z jakim typem wtryskiwacza do samochodu mamy do czynienia. Przykładowo, wtryskiwacze CR najczęściej są regulowane poprzez proces regulacji dawek z wykorzystaniem podkładek regulacyjnych. Innymi słowy, ważne jest to, żeby regularnie przeprowadzać dokładną diagnostykę samochodu. Dlaczego?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Rozregulowane wtryski mogą mieć bowiem zmienione parametry dawek, a to oczywiście wpływa w niebagatelny sposób na prawidłową pracę całego układu napędowego w naszym samochodzie. Dlatego też, tak ważne jest to, żeby proces regulacji był zawsze przeprowadzany w profesjonalnym warsztacie, który dysponuje odpowiednią aparaturą pozwalającą na przeprowadzanie tego typu zabiegów. Pamiętajcie, że nie jest to coś, na czym powinniśmy oszczędzać. Na rynku znajduje się bowiem wiele firm, które oferują właśnie regulacje wtryskiwaczy, jednak jak łatwo można się domyślić w wielu przypadkach proces ten pozostawia naprawdę wiele do życzenia.
Jaki jest koszt usługi regulacji / kalibracji wtryskiwacza?
Wbrew pozorom, usługa tego typu wcale nie jest tak droga jak mogłoby się wydawać. Zasadniczo, do kluczowych etapów regulacji wtrysków zaliczamy między innymi takie etapy, jak sprawdzenie poszczególnych parametrów obejmujących między innymi sprawdzenie dawki paliwa, czasu jaki jest potrzebny na otwarcie wtrysku, to czy jest szczelny, w jaki sposób przebiega rozpylenie paliwa.
Proces regulacji oraz usługa regeneracji pozwala nam na dokładne wyczyszczenie każdego elementu, a także na wymianę wszystkich zużytych podzespołów, które znajdują się w uszkodzonym wtryskiwaczu. Regulacja wtryskiwaczy z reguły jest wliczona w proces regeneracyjny.
Sama regulacja / kalibracja powinna wynosić około 200 - 300 zł za jeden wtrysk. Jest to cena wraz z wydrukiem z testów końcowych i kodowaniem.
Czy wtryski są podzespołem, który podlega regulacji – najczęściej zadawane pytania
Ostatnim elementem który chcemy omówić w temacie są najczęściej zadawane pytania w związku z kwestią poddawaniu wtrysków regulacji. Jak łatwo można się domyślić, pojawia się wiele różnych pytań w tym temacie. Mając, to na uwadze postanowiliśmy zebrać najczęściej powtarzające się pytania w związku z omawianym tematem i udzielić na nie krótkich odpowiedzi. Pytania wraz z odpowiedziami znajdują się poniżej.
Czy wtryskiwacze w samochodach się reguluje?
Jak najbardziej, wtryskiwacze to podzespoły, które podlegają regulacji. W nowoczesnych wtryskiwaczach dawki paliwa reguluje się za pomocą podkładek. Należy również pamiętać o tym, że każda profesjonalna firma, która zajmuje się usługami regeneracji wtryskiwaczy, powinna również zająć się ich regulacją. Jest to wpisane w pakiet usług i absolutnie konieczny do wykonania zabieg, jeżeli zależy nam na tym, żeby nasze wtryskiwacze działały dokładnie w taki sposób w jaki powinny.Czy nowe wtryski trzeba ustawiać / regulować?
Zasadniczo nie. Nowe, fabryczne wtryski nie wymagają od nas żadnych regulacji, gdyż są one ustawione zgodnie z wartościami, które są zadane przez producenta danych wtrysków. Tak więc jedyne zadanie mechanika w tej sytuacji, to po prostu zainstalowanie nowych wtrysków w pojeździe i przypisanie kodów. Dopiero wtryskiwacze, które oddawane są procesowi regeneracji, wymają regulacji i ponownego ustawienia po to, żeby poprawnie działały.Jak przebiega proces regulacji wtrysków w samochodzie?
Proces regulacji dawek wtryskiwacza, nie jest możliwy do wykonania w samochodzie. Wymaga on demontażu wtryskiwacza z pojazdu i rozkręcenia go. Podkładki regulacyjne znajdują się wewnątrz wtryskiwacza.To wszystkie kwestie, które chcieliśmy poruszyć w tym artykule dotyczącym dobierania wtryskiwaczy do pojazdu. Mamy nadzieje, że informacje, jakie zawarliśmy w tym tekście, odpowiedziały na wiele, nurtujących Państwa kwestii. Jeżeli mają Państwo jeszcze jakieś pytania, to zapraszamy serdeczni do kontaktu z nami.
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.