Szukasz wtryskiwaczy gotowych do montażu❓
Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz regenerowane❗
Zadzwoń - 737-310-284 lub 781-794-589, aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️
Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN, a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.
Za nasze usługi i produkty możesz zapłacić w systemie ratalnym - zadzwoń i dowiedź się więcej.
Posiadasz jakieś stare, niesprawne wtryski? Nie wyrzucaj!
Możemy je odkupić, naprawić i dać im drugie życie:)
Kliknij SKUP WTRYSKIWACZY i sprawdź na czym to polega.
Test przelewowy wtryskiwaczy to podstawowa metoda diagnostyczna, którą wykorzystuje się w celu określenia działania wtryskiwaczy i sprawdzenia czy mechanik jest zmuszony do ich demontażu.
Jest to tak popularna metoda diagnostyki, głównie dlatego, że pozwala nam ona na sprawdzenie stanu wtryskiwaczy w danym samochodzie bez konieczności ich demontażu ( a należy pamiętać o tym, że demontaż wtrysków może być czasochłonny i kosztowny ). Jest to tak naprawdę bardzo prosty test, które polega na tym, że podłączamy przezroczyste rurki do przelewów wtryskiwaczy, a menzurki mają za zadanie zbierać paliwo.
Faktem jest, że test ten ma charakter czysto orientacyjny, nie mniej jednak, należy uczciwie zauważyć, że jest on jedynie orientacyjny, co nie zmienia faktu, że bardzo przydatny. Pozwala on nam bowiem na określenie mniej więcej tego w jakim stanie są nasze wtryskiwacze. Dodatkowym plusem tego testu jest to, że możemy go z łatwością wykonać na swoim własnym podwórku czy w garażu i nie potrzebujemy do tego, żadnego specjalistycznego sprzętu ( wystarczy gotowy zestaw za kilkadziesiąt złotych ).
Jeżeli okaże się, że test wykaże iż mamy problem z wtryskami, to niestety i tak czeka nas ich demontaż i oddanie ich do specjalisty, który zajmie się dla nas regeneracją wtryskiwaczy.
Jak długo trwa test przelewowy wtryskiwaczy?
Na szczęście dla nas, sam test przelewowy wtryskiwaczy nie jest przesadnie długi. Orientacyjny czas potrzebny na jego wykonanie to około 15-20 minut. Jest to czas, którego potrzebujemy do tego, żeby silnik w naszym samochodzie rozgrzał się do temperatury roboczej, która wynosi 70 stopni C i czas potrzebny do tego, żeby paliwo spłynęło do menzurek.
Jeżeli wtryskiwacz mocno „leje na przelew” to będziemy to już widzieć po odpaleniu silnika. Wtedy przez menzurka nie zbiera paliwa „po kropelce”, tylko „ciurkiem”.
Na czas potrzebny na przeprowadzenie tego typu badania wpływa wiele czynników takich jak marka pojazdu, rodzaj silnika, procedura serwisowa czy warunki producenta. Nawet w najgorszym przypadku nie powinno to zająć jednak nie więcej niż kilkadziesiąt minut, a taki test dostarczy nam naprawdę sporo, cennych informacji.
Jaka jest wiarygodność testu przelewowego wtryskiwaczy?
Badanie przelewowe, jest bardzo dobrym pomysłem, jeżeli chcemy na szybko sprawdzić czy nasze wtryskiwacze nie są przypadkiem uszkodzone, jednak musimy pamiętać o tym, że ta metoda diagnostyczna, nie jest w stu procentach miarodajna.
Wprawdzie pozwoli ona na znalezienie pewnych uszkodzeń ( zaworka wtryskiwacza ), jednak interpretacja tego typu analizy, może być relatywnie trudna i nigdy nie jest w stu procentach dokładna. Ponadto, sam test przelewowy wtrysków nie powoli nam określić dawek paliwa dostarczanych do komory silnika. Tutaj niezbędny jest już specjalistyczny stół probierczy.
Innymi słowy, nawet jeżeli przeprowadzimy go samodzielnie, to i tak będziemy musieli skontaktować się z warsztatem bądź z firmą, która specjalizuje się właśnie w naprawie wtryskiwaczy do silników wysokoprężnych diesla.
W warsztacie, nasze wtryski zostaną sprawdzone na stole probierczym, rozebrane na części pierwsze, a każdy element zostanie sprawdzony pod mikroskopem. Następnie, zostaną one umyte za pomocą myjki ultradźwiękowej, a proces regeneracji zakończy się wymianą uszkodzonych elementów na nowe.
Co tak naprawdę daje test przelewowy wtryskiwaczy i jak go interpretować?
Test przelewowy wtryskiwaczy przede wszystkim umożliwia nam identyfikację wszelkich zmian, które zachodzą w kwestii ilości paliwa, które jest dostarczane przez nasze wtryskiwacze z powrotem do zbiornika paliwa. Ta metoda diagnostyczna ma za zadanie określić, czy wtryskiwacz jest szczelny i czy nie powoduje on spadków ciśnienia na wspólnej listwie ( jeśli choć jeden z wtryskiwaczy „leje na przelew”, to ciśnienie paliwa w całym układzie nie jest zachowane ).
Innymi słowy, test przelewowy wtryskiwaczy, daje nam bardzo dużo informacji ogólnych na temat stanu naszych wtrysków. Biorąc również pod uwagę fakt, że test jest prosty i szybki w wykonaniu, to można wysnuć tezę, że warto się na niego zdecydować.
Dość łatwo też zauważymy, że np. jeden z wtryskiwaczy wypełnia menzurkę znacznie szybciej niż pozostałe. Najprościej rzecz ujmując, na biegu jałowym menzurki powinny być wypełniane „po kropelce”. Jeżeli paliwo do menzurek spływa ciurkiem jest to sygnał, że wtryskiwacz traci swoją szczelność i wymaga interwencji.
Jak przeprowadzić test przelewowy wtryskiwaczy – najczęściej zadawane pytania
Ostatnim elementem, jaki chcemy omówić w tym tekście na temat tekstów przelewowych wtryskiwaczy w silnikach z układem wysokoprężnym diesla, są najczęściej zadawane pytania w związku z omawianym tematem. Udzieliliśmy na te pytania, krótkich odpowiedzi.
Czy test przelewowy wtryskiwaczy jest dokładny?
Nie, nie jest on w stu procentach miarodajny, jednakże poprawnie wykonany test przelewowy, daje nam sporo informacji o stanie naszych wtrysków ( a dokładniej zaworków ). Pozwala nam bowiem na zauważanie czy nasze wtryski są szczelne i na tej podstawie wysunąć wniosek czy są one w dobrym stanie czy uszkodzone.Ile czasu trwa test przelewowy wtryskiwaczy?
Test przelewowy wtryskiwaczy trwa około kilkunastu minut. Jest to czas, którego potrzebujemy do rozgrzania silnika do zadanej temperatury roboczej, wynoszącej 70 stopni C i czas, który jest potrzebny na to, żeby olej napędowy spłynął przewodami do menzurek.Czy do wykonania testu przelewowego wtryskiwaczy potrzebuje specjalistycznego sprzętu?
Nie, dlatego też ten test jest tak popularny. Nie potrzebujemy do niego żadnej specjalistycznej aparatury i możemy z powodzeniem wykonać go na własnym podwórku czy garażu. Mimo że test nie jest bardzo dokładny, to jednak dostarcza on nam sporo przydatnych informacji, które pozwolą nam określić czy nasze wtryskiwacze potrzebują naprawy.Czy do testu przelewowego wtryskiwaczy muszę je wymontować?
Największym plusem testów przelewowych wtryskiwaczy jest niewątpliwie to, że nie musimy ich wymontowywać z naszego samochodu. Dlatego też, test ten można z łatwością przeprowadzić w domowych warunkach.To wszystkie kwestie, które chcieliśmy poruszyć w tym artykule dotyczącym testów przelewowych. Mamy nadzieje, że informacje, jakie zawarliśmy w tym tekście, odpowiedziały na wiele, nurtujących Państwa kwestii. Jeżeli mają Państwo jeszcze jakieś pytania, to zapraszamy serdeczni do kontaktu z nami.
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.