Jakie są objawy zaciętych / zacinających się wtryskiwaczy, czym jest to spowodowane oraz jak naprawić zacięte wtryski?

W tym artykule porozmawiamy o tym jakie są objawy zacinającej się iglicy wtryskiwacza, jakie są powody takiej usterki oraz na czym polega rozwiązanie zaciętego wtryskiwacza.

Zacinające się wtryskiwacze paliwa w dieslu

Szukasz wtryskiwaczy gotowych do montażu❓

Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz regenerowane❗

Zadzwoń - 737-310-284 lub napisz do nas, aby sprawdzić dostępność i cenę ✔️

Nie wiesz jakie wtryskiwacze pasują do Twojego auta i czy są u nas dostępne?
Nic nie szkodzi - Kliknij SPRAWDŹ PO NUMERZE VIN, a my znajdziemy je dla Ciebie 🙂.


Posiadasz jakieś stare, niesprawne wtryski? Nie wyrzucaj!
Możemy je odkupić, naprawić i dać im drugie życie:)
Kliknij SKUP WTRYSKIWACZY i sprawdź na czym to polega.


Jednym z najbardziej niepokojących, a jednocześnie relatywnie często występujących zjawisk we wtryskiwaczach Diesla, jest zacinająca się iglica, która może doprowadzić do bardzo wielu różnych problemów z użytkowaniem samochodu.

Jeżeli bowiem iglica nie będzie mogła się poruszać w sposób swobodny, to silnik będzie otrzymywał nieprawidłową dawkę paliwa, co zawsze ma bardzo zły wpływ na jego pracę i wytrzymałość. W tym artykule porozmawiamy o tym jak poradzić sobie z tym problemem i dlaczego tak ważne jest to, żebyśmy przyłożyli do niego należytą uwagę.

Jakie są typowe objawy zacinającego się wtryskiwacza?

Jednym plusem uszkodzonej / zacinającej się iglicy wtryskiwacza jest to, że daje ona nam pewne charakterystyczne i bardzo łatwe do zauważenia objawy, które jednoznacznie wskazują na to, że możemy mieć problem z naszym wtryskiwaczem. Takie objawy, to między innymi:

  • Problemy z odpalaniem samochodu, zwłaszcza w chłodniejsze, zimowe dni;
  • Nadmierna emisja ciemnych spalin z rury wydechowej, zobaczyć ją można w momencie, kiedy zwiększamy obroty pojazdu;
  • Wyraźny spadek mocy silnika podczas jazdy samochodem;
  • Problemy z przyśpieszaniem, spadek osiągów, falujące obroty;
  • Szarpiący silnik na biegu jałowym;
  • Świecąca się kontrolka „check engine”;
  • Specyficzny typ dźwięków dochodzących z silnika. Tak zwane klekotanie wtryskiwaczy i stukanie;

Powyższe objawy zależą także od stopnia zacinania się rozpylacza. Iglica może pracować, jednak z oporami tarcia i wtedy reaguje z opóźnieniem na impulsy otwarcia i zamknięcia.

Może wystąpić także sytuacja, gdy zupełnie się zatnie. Jeżeli zrobi to pozycji zamkniętej to paliwo zupełnie nie jest przez wtryskiwacz dostarczane do silnika. W przypadku, gdy wydarzy się to w pozycji otwartej, wtedy paliwo z rozpylacza „leje się strumieniami” do komory silnika.

Warto przy tym jednocześnie mieć na uwadze, że trudności z uruchomieniem silnika mogą mieć także negatywny wpływ na inne elementy w naszym pojeździe takie jak rozrusznik lub akumulator. Jeżeli będziemy lekceważyć wyżej wymienione problemy, to prędzej czy później możemy doprowadzić do poważnej awarii naszego samochodu. Dlatego też w takiej sytuacji powinniśmy nasze auto jak najszybciej oddać do mechanika.

Jakie są powody zawieszania się wtryskiwacza?

Jednym z czynników, który zdecydowanie najczęściej prowadzi do zawieszania się wtrysków w silnikach Diesla, jest zanieczyszczone paliwo, niskiej jakości. Często próbujemy oszczędzać na takich elementach jak paliwo, a należy pamiętać starą maksymę, że chytry dwa razy traci.

Należy bowiem pamiętać, że jeżeli nasz olej napędowy posiada liczne zanieczyszczenia, to prędzej czy później mogą one prowadzić do powstawania korozji i osadu na końcówce wtrysku, co prędzej czy później doprowadzi do zawieszenia iglicy wtryskiwacza ( o ile wcześniej nie zostanie uszkodzony zaworek ). Należy również pamiętać, że uszkodzenia mechaniczne iglicy wtrysku także mogą doprowadzić do zablokowania wtryskiwacza.

Zawieszony wtryskiwacz dość łatwo zdiagnozować po demontażu rozpylacza. Iglica, która jest w jego wnętrzu powinna być bardzo łatwa do wyjęcia i poruszać się w rozpylaczu bez większych oporów tarcia. Kiedy jest ona zacięta, jej wyciągnięcie jest mocno utrudnione lub zupełnie niemożliwe.

W jaki sposób można naprawić zacinające się wtryskiwacze?

Jednym z najlepszych sposobów na odwieszenie wtryskiwaczy paliwa, jest oczywiście poddanie ich profesjonalnemu zabiegowi czyszczenia, a jeżeli jest to konieczne, to powinniśmy także zdecydować się na ich naprawę bądź regenerację.

Podczas tego procesu, nasze wtryskiwacze są rozkładane na części pierwsze, następnie w kompleksowy sposób oczyszczane z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi.

Najczęściej wymianie podlega rozpylacz. Trzeba mieć jednak na uwadze, że skoro zanieczyszczenia dotarły do końcówki i ją z czasem uszkodziły, to dość często zaworek też nie jest w najlepszej kondycji.

Jeżeli chcemy przeprowadzić ten proces, to najlepszym wyjściem będzie udać się do profesjonalnego serwisu, który wyposażony jest w odpowiedni sprzęt do diagnostyki, czyszczenia oraz kalibracji wtryskiwaczy.

Czy uszkodzone wtryskiwacze w dieslu można ignorować?

Nie ma się co oszukiwać, jednym z największych problemów użytkowników aut jest to, że często, kiedy zauważymy jakąś usterkę w naszym pojeździe, to jeździmy z nią do momentu, kiedy nie pojawi się więcej usterek i dopiero potem decydujemy się na naprawianie wszystkiego na raz.

Niestety w przypadku wtryskiwaczy nie możemy sobie pozwolić na takie zachowanie. Ich prawidłowa praca ma niebagatelny wpływ na stan całej naszej jednostki napędowej. Dlatego też, kiedy tylko zobaczymy jakiekolwiek problemy, które mogłyby wskazywać na uszkodzenie wtryskiwaczy w naszym samochodzie, to powinniśmy niezwłocznie udać się do mechanika.

Sprawdzi on stan naszych wtryskiwaczy i powie czy wymagana jest naprawa. Jeżeli zignorujemy stan naszych wtryskiwaczy, to prędzej czy później możemy doprowadzić do kolejnych uszkodzeń naszej jednostki napędowej. Dlatego też, tak ważne jest odpowiednie podejście do tego tematu. Namawiamy, żebyście mieli to na uwadze.

Zacinające się wtryskiwacze paliwa w Dieslu – najczęściej zadawane pytania

Ostatnim elementem, który chcemy omówić w tym artykule na temat zacinających się wtryskiwaczy paliwa w Dieslu, są najczęściej zadawane pytania w związku z omawianym tematem. Zebraliśmy wszystkie, często powtarzające się kwestie i udzieliliśmy na nie krótkich odpowiedzi.

Jak mogę rozpoznać zacinające się wtryskiwacze paliwa w Dieslu?

Zacinające się wtryskiwacze paliwa, dają pewne charakterystyczne objawy, których nie sposób pomylić z żadną inną usterką, te objawy to między innymi: wyraźny spadek mocy silnika, problem z rozruchem samochodu, duszenie się auta, falujące obroty, szarpanie silnika na biegu jałowym, czarny dym z rury wydechowej, stukot dochodzący z silnika itd. Jeżeli w naszym samochodzie zauważymy którykolwiek z wyżej wymienionych objawów, to powinniśmy udać się na wizytę do mechanika. Postawi on niezbędną do dalszych działań diagnozę.

Dlaczego dochodzi do zawieszenia się wtrysków?

Zawieszanie się wtrysków może być spowodowane przez wiele różnych czynników, do najważniejszych z nich należy zaliczyć między innymi rozmaite zanieczyszczenia dostające się do wtryskiwaczy, ich zużycie, uszkodzenie elektryczne i mechaniczne, fatalnie dobrane paliwo czy nieregularne wymiany oleju i filtrów. Dlatego też, tak ważna jest odpowiednia eksploatacja naszego pojazdu. To jak jeździmy samochodem oraz ile uwagi poświęcamy na wizyty u mechanika, ma niebagatelny wpływ na stan wtrysków.

W jaki sposób można odwiesić wtryskiwacze?

Wbrew pozorom, odwieszanie iglicy wtryskiwaczy nie jest wcale tak skomplikowaną kwestią, jak mogłoby się wydawać. Czasem pomaga mycie z wykorzystaniem tak zwanej myjki ultradźwiękowej, która pozwala na wypłukanie osadów, które nagromadziły się we wtryskiwaczu. Zwykle zalecana jest wymiana rozpylacza. Niestety, ale w większości przypadków zaworek w zaciętym wtryskiwaczu także „jest na wykończeniu”.

Jaki dźwięk wydają uszkodzone wtryski?

Uszkodzone wtryskiwacze mają to do siebie, że wydają bardzo charakterystyczne dźwięki podczas jazdy. Kierowcy porównują je zwykle do klekotania, bądź stukania.

Czy diagnostyka komputerowa wykaże problemy z wtryskiwaczem?

Jak najbardziej. Diagnostyka z wykorzystaniem komputera, jest jedną ze metod, które pozwalają na sprawdzenie stanu wtryskiwaczy. Komputer może bowiem odczytać kody błędów generowanych przez system sterowania silnika.

Ile razy można regenerować dany wtryskiwacz?

Regeneracja wtryskiwaczy, to bardzo przydatne narzędzie, które pozwala nam na zaoszczędzenie pieniędzy ( zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę to ile kosztują nowe ). Wtryskiwacze mogą być naprawiane nie tylko raz, jak to głosi wiele źródeł. Jeżeli stan korpusów ( obudowy ) na to pozwala, można to robić po raz drugi, trzeci itd.

Jeżeli mają Państwo jeszcze jakieś pytania bądź jeżeli zależy wam na naprawie bądź regeneracji wtryskiwaczy w waszym samochodzie z silnikiem diesla, to serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszą firmą. Odpowiemy na wszystkie pytania, a w dodatku zajmiemy się także procesem naprawy i regeneracji wtryskiwaczy.

Szukasz sposobu na naprawę wtryskiwaczy? Zleć to profesjonalistom!

Daniel Kamiński

Autor: Daniel Kamiński

Specjalista w MokCed Service

Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.