Szukasz wtryskiwaczy gotowych do
montażu?
Posiadamy setki wtryskiwaczy do sprzedaży - nowe, używane oraz
regenerowane!
Zadzwoń - 737-310-284, aby sprawdzić dostępność i
cenę!
Bosch to najpopularniejszy producent wtrysków do samochodów z silnikiem diesla na całym świecie. To niemieckie przedsiębiorstwo, które panie domu mogą znać między innymi ze swoich pralek i innych urządzeń AGD, to także potentat na rynku motoryzacyjnym.
Ten niemiecki koncern jest na rynku wtryskiwaczy common rail od samego początku.
Firma Bosch oferuje zarówno wtryskiwacze piezoelektryczne jak i elektromagnetyczne. Wtryskiwacze Bosch montowane są w bardzo wielu modelach pojazdów ( szczególnie elektromagnetyczne ). Ponadto koncern produkuje pompy wysokiego ciśnienia stosowane w układzie common rail.
Wtryskiwacze Bosch mają opinie najbardziej trwałych produktów dostępnych na rynku. Nie pojawiła się ona zresztą bez powodu. Wtryskiwacze Boscha to naprawdę wytrzymałem podzespoły. Szczególnie starsze modele elektromagnetyczne potrafią „przejechać” ponad 500 tys. km.
Mimo tego, że wtryskiwacze te są niezwykle wytrzymałe, to i tak musimy pamiętać o tym, żeby o nie dbać. Dzięki temu będziemy cieszyć się ich bezawaryjną pracą przez długie lata
Jakie są wady i zalety wtryskiwaczy Bosch?
Tutaj musimy wprowadzić podział na wtryskiwacze Bosch elektromagnetyczne starszego typu, elektromagnetyczne nowego typu i piezoelektryczne.
Wtryskiwacze elektromagnetyczne starszego typu
Zalety:
- wysoka trwałość, wtryski elektromagnetyczne Bosch starszego typu to najtrwalne modele na rynku
- duża dostępność części ( zarówno oryginalnych, jak i zamienników )
Wady:
- parametry pracy nie spełniające wymagań nowoczesnych silników diesla. Wtryski elektro starszego typu są już zbyt wolne.
Wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch
Zalety:
- znacznie wyższe parametry pracy ( są znacznie szybsze ) niż wtryski starsze elektromagnetyczne
- duża dostępność zaworków oraz rozpylaczy
Wady:
- trwałość już nie tak wysoka, jak w przypadku elektromagnetycznych ( zarówno starszych, jak i nowych ). Najczęstszymi awariami jest uszkodzenie stosu piezo ( potocznie „spalona cewka” ), uszkodzenie zaworka oraz siłownika.
- niska dostępność siłowników
- awaria elektryczna wtryskiwacza = praktycznie brak możliwości naprawy. Popularna cewka we wtryskiwaczach piezoelektrycznych Bosch jest zespolona z korpusem i jej wymiana jest niemożliwa
Wtryskiwacze elektromagnetyczne nowego typu
Zalety:
- trwałość co prawda nie tak wysoka jak w ich starszych odpowiednikach, ale bardzo przyzwoita
- w większości modeli wysoka dostępność części zamiennych
- wysokie parametry pracy. Wtryski z tej grupy są montowane w stosunkowo nowych pojazdach
Jak rozpoznać wtryskiwacze Bosch?
Rozpoznanie wtryskiwaczy Bosch jest niezwykle proste za sprawą uporządkowanej numeracji ich modeli.
Każdy wtryskiwacz Bosch, czy to elektromagnetyczny, czy piezoelektryczny jest oznaczony na cewce i rozpoczyna się od „044511”
W przypadku wtryskiwaczy elektromagnetycznych kolejnym znakiem jest „0”, zaś trzy ostatnie cyfry to oznaczenie modelu np. „216”. Im wyższe trzy ostatnie cyfry tym nowszy model. Przykładowe oznaczenie modeli wtryskiwaczy elektromagnetycznych Bosch to: 0445110289 czy np. 0445110418.
Poniżej kilka zdjęć, gdzie można znaleźć oznaczenie modelu wtryskiwacza elektromagnetycznego Bosch:
Co do wtryskiwaczy elektromegnetycznych Boscha wszystkie modele wyglądają bardzo podobnie. Przykładowe foto poniżej:
Wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch zamiast cyfry „0” mają „5”, „6”, „7” lub „8”. Trzy ostatnie cyfry to oznaczenie modelu np. „030”. Przykładowe oznaczenie modeli wtryskiwaczy piezoelektrycznych Bosch to: 0445115007, 0445116030.
Wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch mają charakterystyczny dziubek przelewu ( oznaczony na czerwono na foto ):
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.