Szukasz profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy❓
Kiedy wtryskiwacze wymagają naprawy, jakie są objawy ich awarii?
Większość dostępnych źródeł mówi, że wtryskiwacze są w stanie przepracować około 200–250 tysięcy kilometrów bez większych awarii, po czym mogą pojawiać się z nimi problemy. Powyższy przebieg jest jednak umowną granicą trwałości wtryskiwaczy. Kluczowym czynnikiem jest sposób eksploatacji pojazdu. Okres trwałości może się zarówno wydłużyć (jeżeli dbamy odpowiednio o stan układu paliwowego), jak ulec skróceniu (np. kiedy tankujemy paliwo wątpliwej jakości lub nie dbamy o wymianę oleju i filtrów w samochodzie).
Zwykle niepoprawnie działające wtryskiwacze powodują poniższe objawy:
- problemy podczas odpalania silnika
- nierówna praca samochodu na biegu jałowym
- spadek mocy silnika
- zwiększone zużycie paliwa
- dymienie z wydechu
- stukanie lub klekotanie silnika
- błędy w komputerze pokładowym
Kiedy zauważymy takie usterki w swoim aucie, nie należy ich ignorować. Odwlekanie diagnostyki i ewentualnej naprawy zwykle prowadzi do dalszych usterek w samochodzie takich jak zapchanie filtra DPF/FAP, awarię turbosprężarki czy nawet samego silnika.
Kiedy zamówić regenerację wtryskiwaczy?
Kiedy w samochodzie występują objawy wymienione we wcześniejszym akapicie, należy niezwłocznie zareagować.
Na wstępie warto wykonać sprawdzenie wtryskiwaczy komputerem bez demontażu oraz testy przelewowe wtrysków.
Jeżeli takie wstępne sprawdzenia potwierdzą niepoprawne parametry, można spróbować czyszczenia wtryskiwaczy (więcej o czyszczeniu wtryskiwaczy przeczytasz w tym artykule). Jeżeli opisane w poprzednim naszym wpisie metody czyszczenia nie przyniosą poprawy, kolejnym krokiem jest wizyta w serwisie i wykonanie sprawdzenia wtryskiwaczy na stole probierczym.
Na podstawie wyników takiego sprawdzenia, fachowcy określą zakres naprawy i koszty regeneracji wtryskiwaczy.
Podsumowanie
Odpowiednim momentem na regenerację wtryskiwaczy jest czas, gdy pojawiają się objawy ich zużycia, takie jak problemy z odpalaniem silnika, spadek mocy, nierówna praca czy zwiększone dymienie. Warto uważnie monitorować stan wtryskiwaczy, aby uniknąć poważniejszych i kosztowniejszych awarii silnika. W przypadku podejrzeń usterek zaleca się najpierw diagnostykę komputerową i testy przelewowe, a następnie – jeśli zajdzie taka potrzeba – przeprowadzenie regeneracji w profesjonalnym serwisie.
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.