Szukasz profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy❓
Dlaczego wtryskiwacze się zapiekają?
Aby skutecznie wykonać demontaż zapieczonych wtryskiwaczy, warto poznać powody takiego stanu rzeczy.
Wtryskiwacze zapiekają się głównie z powodu:
- nagaru zabierającego się w okolicy rozpylacza wtrysku
- uszkodzonych lub zużytych podkładek miedzianych
- powstania korozji między wtryskiwaczem a głowicą silnika
Jaki postępować z zapieczonymi wtryskiwaczami?
Aby ułatwić sobie wyciągnięcie wtryskiwaczy warto skorzystać z poniższych wskazówek:
1. Użycie specjalnych środków.
Jeżeli wtryskiwaczy nie sposób poluzować warto przed kolejną próbą zalać je preparatem, który pomoże rozpuścić nagar i korozję. Należy użyć go i odczekać kilka godzin do kolejnej próby wyjęcia.
2. Delikatne wybijanie i poruszanie.
Kiedy już zalany preparat zacznie działać warto na początek delikatnie poruszać wtryskiem góra–dół. Nie należy przy tym używać dużej siły, ponieważ możesz uszkodzić wtryskiwacz.
3. Użycie ściągacza do wtryskiwaczy.
Jeżeli wtryskiwacz został choć trochę poruszony należy skorzystać z profesjonalnego ściągacza, który pozwala na precyzyjne wyjęcie zapieczonego wtryskiwacza bez ryzyka uszkodzenia głowicy.
4. Wiercenie i wyciąganie wtryskiwacza w częściach.
W przypadku, gdy wtryskiwacza nie można zdemontować innymi metodami pozostaje już tylko rozwiercić go i usunąć w kawałkach. Tę ostateczną metodę należy powierzyć mechanikowi, ponieważ istnieje ryzyko uszkodzenia głowicy. Poza tym kawałki wtryskiwacza mogą wpaść do komory silnika. Metoda rozwiercania ma tą wadę, że wyciągnięte w ten sposób wtryskiwacze nadają się już tylko do wyrzucenia.
Autor: Daniel Kamiński
Specjalista w MokCed Service
Specjalizuje się w regeneracji wtryskiwaczy Commn Rail takich firm jak Bosch, Denso, Delphi i Siemens. Odpowiada za cały proces diagnostyki i naprawy wtrysków. Prywatnie zapalony wędkarz, pasjonat gier planszowych i dobrego kina.